Trump zaczyna nowy tydzień kampanii przekazem o gospodarce

Sztab Donalda Trumpa ogłosił w poniedziałek rano 10-milionową inwestycję w emisję nowego spotu telewizyjnego „Two Americas: Economy”. Spot będzie pokazywany w 9 stanach: Ohio, Pensylwania, Karolina Północna, Floryda, New Hampshire, Iowa, Newada, Wirginia i Kolorado.

Przekaz klipu jest prosty: to kontrast między „gospodarką Clinton” w której podatki idą w górę, a klasa średnia ma duże problemy z „gospodarką Trumpa”, w której powstają nowe miejsca pracy, rosną pensje i „Amerykański sen” staje się osiągalny. Trump pozycjonuje się jako obrońca i zwolennik klasy średniej – zwłaszcza tych, którzy niewiele lub nic nie skorzystali w trakcie ośmiu lat prezydenta Obamy. To jeden z najbardziej charakterystycznych elementów całego jego kampanijnego przekazu. Inwestycja w spot jest też jedną z większych dla sztabu Trumpa od startu całej rywalizacji. Wcześniej on i jego doradcy polegali na mediach, nie na płatnych spotach wyborczych jako metodzie budowania swojego przekazu. Teraz to się zmienia.