W pierwszej połowie kwietnia dziennikarze najbardziej przychylni byli Januszowi Korwin-Mikkemu – wynika z raportu Press-Service „Wybory prezydenckie 2015”. 13,6 proc. materiałów o kandydacie miało pozytywny wydźwięk – jeszcze w ubiegłym raporcie wynik ten wynosił 7 proc.
Po raz kolejny drugie miejsce zajął Paweł Kukiz (12,3 proc.), a następne Andrzej Duda (9,9 proc).
Z kolei w negatywnym świetle publikacje najczęściej przedstawiały Iwonę Piątek (20 proc.), Adama Słomkę (12,5 proc.) oraz Annę Grodzką (9,6 proc).
Zdecydowana większość publikacji – co pokazuje powyższy wykres – miała jednak neutralny wydźwięk. Najwięcej publikacji poświęcono Bronisławowi Komorowskiemu, a następnie Andrzejowi Dudzie.
Ciekawie wygląda wykres aktywności publikacji na temat kandydatów.
Wynika z niego, że szczególną aktywność zaobserwować można było w dniach 9-10 kwietnia, a najwyższy pik należał do Komorowskiego i wystąpił 13 kwietnia, kiedy to dziennikarze interesowali się przede wszystkim wystąpieniem prezydenta w internetowym talk-show „20m2 Łukasza”.
„Press” zauważa, że im bliżej wyborów, tym media są coraz bardziej przychylne kandydatom walczącym o fotel prezydenta Polski.
W ciągu pierwszych dwóch tygodni kwietnia na ich temat opublikowano prawie 2 tys. materiałów o wydźwięku pozytywnym – 1 proc. więcej niż w poprzednich 14 dniach. Zaledwie 1,4 tys. to informacje o charakterze negatywnym.
Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych, najpopularniejszych serwisów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Zakres czasowy: 1-15.04.2015 r.
Fot. Press-Service