Sejm odpowiada na zarzuty Olszewskiego: Opóźnienia w doręczeniu interpelacji wynikały z problemów informatycznych
Po naszej publikacji – o tym, że interpelacje poselskie nie są przekazywane do ministrów – Biuro Prasowe Kancelarii Sejmu wydało komunikat, w którym tłumaczy, że opóźnienia wynikały z problemów informatycznych:
„Opóźnienia w doręczeniu niektórych interpelacji i zapytań do adresatów wynikały z problemów informatycznych. Czynność ta jest dokonywana elektronicznie, poprzez platformę e-PUAP, na specjalne skrzynki adresowe poszczególnych instytucji publicznych. Przeprowadzona analiza wykazała, że niektóre skrzynki adresowe nowo utworzonych resortów (Ministerstw: Energii, Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Infrastruktury i Budownictwa) nie były skonfigurowane w sposób umożliwiający skuteczne dostarczenie kierowanych do tych ministerstw interpelacji i zapytań”
Biuro Prasowe poinformowało, że po usunięciu problemów informatycznych korespondencja w postaci interpelacji i zapytań została doręczona do adresatów. Dodatkowo o powodach zwłoki w przesłaniu korespondencji miał zostać poinformowany telefonicznie asystent Pawła Olszewskiego.
– Aktualnie nie występują żadne problemy techniczne związane z przesyłaniem korespondencji do instytucji państwowych – informuje Biuro Prasowe Kancelarii Sejmu.