IPSOS: Użytkownicy Ubera bardziej zaangażowani politycznie
Użytkownicy Ubera częściej niż przeciętni Polacy chodzą na wybory – tak można podsumować badanie IPSOS, zlecone przez Ubera z okazji rocznicy wejścia firmy do Polski.
Z sondażu wynika, że 73% użytkowników Ubera na pewno zagłosuje w jesiennych wyborach parlamentarnych, a 16% – że raczej zagłosuje. 4% ankietowanych zadeklarowało, że raczej nie pójdzie do głosowania, a 2% – że na pewno nie.
Badanie IPSOS potwierdza, że to stała tendencja: użytkownicy Ubera chętniej chodzą na wybory. 79% z nich głosowało w ostatnich wyborach prezydenckich, a 76% – w parlamentarnych. Trochę mniej – 71% – w wyborach samorządowych.
Dla porównania – 69% warszawiaków głosowało w tegorocznych wyborach prezydenckich, a frekwencja na poziomie krajowym wyniosła 55%. Podobnie 4 lata temu – wtedy także 69% warszawiaków głosowało w wyborach parlamentarnych. Frekwencja na poziomie krajowym wyniosła 49%.
Badanie zrealizowano w sierpniu br. N=912